CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 24, 2010

~bunuh org y MULUT MANIS JUBOR MASAM~

1st day kat umah
dah poning plak
cm2 problem dtg
cm biase r
punca nya

si manusia berperangai syaitan 2 r
xde org lain lg y wat onar
syg4 cm biase r
panas baran
sume org dye mrh
nth2 syg4 aku ni dah terkene buatan org
ermmm
dlu x la cm ni
cian adk beradik syg4 aku ni
mak dye pun jd mngsa
tp pling kecian syg1,2,3 aku
si manusia berperangai syaitan ni depan syg4 aku wat la baik
bile xde
wat org cm org gaji

mulut manis jubbo masam
(agk kasar...tp di maafkn utk org y cm 2)
aku geram je
bia aku je duk umah dye
ngn org lain bleh r dye buli
ngn aku jgn harap!!!!!
tp syg4 mst xbg aku duk ngn manusia berperangai syaitan tu
tkut aku ape2kn dye kot
ngade2 tol
bia nk beranak nt susah

adik???
xmungkin aku akan mengaku adik dr parut manusia berperangai syaitan cm tu
ya Allah!!!
berat sungguh dugaan kau berikan kpd kami
apa y ptut aku wat saat2 genting cm ni???
rasa nk bunuh je org2 y cm syaitan ni

nasib baik aku belajar agama

tp y peliknye
syg4 aku ni cm xsedar ape y jd pas dye jumpa manusia berperangai syaitan ni
senang cter xsedar diri la
gaduh sana gaduh sni
marah mak ayah,adik beradik nk wat musuh
syg1,2,3, aku n syg-syg aku y lain toksah cter la
mcm2 dah kami tempuh
org je xtau
semata2 sbb manusia berperangai syaitan tu la

ape la y dye dah mandremkan kt kami sume
kadang2 xpcye
tp tgk kn perubahan diri syg4 sgt ketara
xmustahil kn???

apa y patut aku wat????
aku xtau la mmpu ke aku nk tolong pulihkan smula kebahgiaan kami sume
usaha cmne leh aku wat???
aku xmampu sorg2
tp aku malu ngn sume org ngn prblm aku skng
harap2 GOD kurniakan smbdy utk tlg selamatkn kami

jauhkan la org-org y aku syg dari sebarang kejahatan
dari
manusia berperangai syaitan tu

cukup2 la
harap2 Allah bg dye petunjuk cepat2
kebahgiaan dye skrg atas kesengsaraan kami b5
pengorbanan paling besar kami utk org yang kami syg,

syg4





0 comments: